Senin, 28 Februari 2011

Di Atas Satu Cinta


Cinta yang dibina bukan cinta kosong tetapi cinta yang punya pengertian
yang luhur dan hanya dapat dirasakan dengan jiwa yang bersih yang......
Senantiasa mencari Tuhan.


Jejak-jejak langkah ku bagaikan lembaran waktu
Apakah ku masih bisa terus melangkah
Serpihan hidupku kan kubangun
Di atas satu cinta...

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat selalu di hatiku.

*Ya Allah jika aku jatuh cinta,
cintakan lah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu
agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai Mu.

Ar-Rahman jika aku jatuh hati pada seseorang,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang
hatinya tertaut kepada-Mu
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabanna jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak
berpaling daripada hati-Mu*

Tidak ada komentar:

Posting Komentar